Rainbow
Tulajdonképpen nincs ilyen című dal az albumon, hanem a booklet belsejében található egy URL cím, ami egy olyan oldalra visz, ahol meghallgathatod. Noha dalszöveg még nem készült hozzá, de már maga a dallam is gyönyörű.
everlasting dream
Az everlasting dream a lemez nyitódala, melyet még CMJK-tól kaptam szinte az utolsó pillanatban. Az albumon lévő különböző instrumentális számok közül, mint a tasuku által szerzett taskinillusion, vagy a HAL-tól kapott neverending dream, ez hasonlított leginkább egy teljes, valódi számra. Amint meghallottam, a szavak szinte maguktól jöttek... Tulajdonképpen már ezelőtt is publikáltam ilyen kis szösszeneteket a TeamAyu-s oldalamon keresztül és ez inspirált ekkor is.
We wish
A We wish egy nagyon ütős szám. Már az első track óta érezhető valamiféle különös erő. És ez alatt nem csak a dalszöveget és a dallamot értem, hanem az ének is erősebb, durvább, mint általában. A cím lehetne I wish is, de a We valahogy mégis magától jött, hiszen úgy voltam vele, ez nem csak az én kívánságom, hiszen bizonyára mindenki más is erre vágyik.
Real me
"Ha nő vagy, harcolj!" Ilyesfajta gondolatok köszönnek vissza a Real me-ből. Él bennem egy olyan elképzelés, hogy a férfiak remek harcosok, a nők viszont nem igazán küzdenek. Mindig úgy tűnik, hogy a férfiakban ott lakozik a kisfiú is, nem számít mennyi idősek. A nők viszont hirtelen nagyon keménnyé válhatnak nyomás alatt. "Én is ilyen akarok lenni" - gondoltam. A dalnak van egy kis R&B beütése, ez az egyetlen ilyen szám a lemezen. Nem az a fajta vagyok, aki gyakran használ effekteket a refrén alatt, úgyhogy ezért kicsit több is volt vele a munka *keserű mosoly* De aztán a végén, mikor kész lett, mint mindenki más, én is úgy gondoltam, hogy nagyszerűre sikeredett *nevet* A PV-ben Chiharu és Etsu is feltűnik a TRF-ből. Amikor eldöntöttem, hogy mindenképpen táncos videót szeretnék, úgy gondoltam, erre a szerepre hívnunk kell két embert. Már akkor tudtam, hogy Chiharut és Etsut szeretném látni a táncos jelenetekben. Nagyon gyors elhatározás volt! Meg is említettem nekik, hogy szeretnék velük dolgozni, miután az a-nation alkalmával összebarátkoztunk.
Free&easy
Mikor a Free&easy-t írtam, tulajdonképpen az akkori érzéseimet vetettem papírra. "Olyan akarok lenni, aki felelősséget vállal a saját szabadságáért" és "Olyan akarok lenni, akire ezek a szavak ráillenek". Mire a felvételre került a sor már élt bennem a kép, hogy mit akarok mondani a dallal, éppen ezért nehéz volt hozzá olyan dallamot választani, amely igazodik a dalszöveghez, segít közvetíteni az üzenetét.
Heartplace
A Heartplace úgy íródott, mintha szívemből hulló könnyek volnának. Az angol részeket tartalmazó dalok közül ezt vettük fel először. El is gondolkoztam azon, hogy vajon hiba volt-e angolt használni és ez tulajdonképpen el is szomorított *keserű mosoly* Egy felvétel általában úgy zajlik, hogy bemész a kis felvevő helyiségedbe aztán felénekled a dalt az elejétől a végéig. De ennél a dalnál bementem a terembe, énekeltem egy kicsit, aztán kijöttem, gondolkodtam a dalon, majd ismét visszamentem, megint énekeltem egy kicsit, kijöttem és meghallgattam... Az egész munkamenet más volt, mint ahogy azt már megszoktam, éppen ezért emlékezetes számomra ez a dal.
Over
Az Overt egy olyan nap ihlette, melyen véget ér a szerelem. Umeskait és Satot kértem meg, hogy a szerkesztésbe csempésszenek egy kis ázsiai feelinget, ők meg állandóan úgy kérdezgették, hogy "Na ez már ázsiás?" mintha még nem is jártak volna Ázsiában, de aztán végül mindent eltaláltak és a végeredmény is olyan lett, mint ahogy azt elképzeltem. Egy hotelszobába zárkózva írtam meg a dalszöveget, de a B dallamra csak nem tudtam összehozni semmit bármennyire is járattam az agyam. Az átvezető dallam nagyon egyedülálló és mielőtt elnyerte végeleges formáját, sok különböző énekstílust kipróbáltam rá. Talán azért mehetett ilyen döcögősen, mert ez volt az első CMJK számom. Azt viszont imádom, ahogy szinte egybefolyik a Hanabival.
Hanabi
Amikor a három számot írtam a H-ra, már akkor szerettem volna egy olyan témájút, hogy "nyár, mely mély fájdalommal ér véget". Ezen ötlet alapján született meg a Hanabi.
taskinillusion
Noha az album nagyon egységes, rendezett, mégis van valami zavaros halk hangja. A közepére mindenféleképpen valami olyan darabot kerestem, ami kifejezi a nyugtalanságot és rá is akadtam a tökéletes számra. Azt gondoltam "Ez varázslatos!" Ezért olyan, mint egy illúzió *nevet*
everywhere nowhere
A dallamot pop szerezte, aki egyébként a billentyűsöm. Már az első hallgatásnál úgy voltam vele, hogy ennek az albumon a helye. Egyfajta bizarr érzést közvetít, mégis nagyon üde, ezért tetszett meg. A kezdésnél az A dallam eléggé sötét ezért az ének rész is komoly, ahogy az is, mint mikor mélyebbre viszem... mint egy időzített bomba *nevet* csak ez tovább tart. Szerkesztést tekintve a dal valami hyper-techno feelinget *nevet* kívánt, amit CMJK-val csináltattam meg. A dalszöveg a végén pedig múlt időben van. Ez fejezi ki azt, hogy ami megtörtént, annak vége és irány a jövő.
July 1st
A July 1st dalszövege nagyon vidám, ami pedig a dalt illeti, vannak visszafogottabb és magával ragadóbb részei is. Ez volt egyébként az első alkalom, hogy ilyen nézőpontból írtam és még én magam is meglepődtem rajta! *nevet*
Dolls
Amikor nem tudom mihez kezdjek, mindig egyfajta "Istenem, könyörgöm segíts" érzéssel megyek el HAL-hoz, aki meg is nyugtat a "Mi is csak lelkek vagyunk" szövegével és azzal, hogy mindig olyan dalt ad, amire éppen szükségem van, ami azt váltja ki belőlem, hogy "Igen, igen, igen, ez lesz az! Itt a válasz!" Így volt ez az Over-rel és a neverending dream-mel is, de az aztán különösen megfogott. Ami pedig a dalszöveget illeti, miután meghallgattam a számot, egy kép ötlött az eszembe, telis-tele virágokkal. Innen jött a kirei-na hana wo sakasemasho, amiből aztán az egész szöveg született. A masho ismétlődik, mert ezzel akartam kihangsúlyozni azokat a finom motívumokat, melyeket maga a japán nyelv ad.
Voyage
DAI és én megszereztük a zenét, én megcsináltam a dalszöveget és az éneket, na de valami mintha még hiányzott volna. És itt jött a képbe Ken Shima szerkesztése. Amikor meghallgattam a végeredményt rájöttem, hogy a dal valami olyan elképesztő szintet ütött meg, amit én egyedül nem tudtam volna kihozni belőle.
Close to you
A Close to you számomra egy karácsonyi dal. Vagy inkább annak az eredménye, hogy megpróbáltam a karácsonnyal kapcsolatos érzéseimet dalba önteni *nevet* Valami aztán mégis kisült belőle, pedig lehet, hogy jobban rá kellett volna gyúrnom erre karácsonyosdi témára. De úgy gondoltam, hogy sokkal inkább szóljon a dal az évszakról, mintsem a mondandómról és erről az elképzelésről nem akartam lemondani. Már lejárt a számok készítésére megadott időm, mikor még dolgoztam a dalon, de úgy gondoltam, hogy ez aztán nem maradhat le az albumról *keserű mosoly* A felvételre kijelölt idő is nagyon zsúfoltan telt, nem is nagyon volt időm bemelegíteni a hangomat, szóval valóban kihívásnak számított a stúdiózás és akadhatnak picinyke hibák, amik ugyan a hallgatóság számára nem észrevehetők. A felvétel sem ment simán... a dal pedig tényleg a legutolsó pillanatban készült el.
independent+
Mit is kéne mondanom erről a dalról... Az independent-en alapul, ám ez hosszabb. Hogy miért + azt majd megérted, ha meghallgatod *nevet*. Bár az Ayuready végén is ez hallható. A +-ban a Hamo Hamo Boys & Girls, a két menedzserem, Bancho, tasuku és Natsuki, azok, akik mindig mellettem vannak és a barátaim is énekelnek a refrénben. Vajon meg tudjátok mondani, hogy melyik hang kihez tartozik? Azt mondják Bancho hangja elég híres *hahotázik*
Saját fordítás
|